Thursday 23 May 2013

Kelana Part 4- Berny Riviere-Brussels

Assalamualaikum

Walaupun tido lewat semalam dan letih semalam tak abis lagi...tepat pukul 10 kami check out di caravan ni menuju ke Brussels.
Babai France
Border France dan Belgium
Perjalanan ke Brussels lebih kurang 2 jam setengah. Kami cuma singgah di sini on the way ke Netherlands. Tiada apa yang menarik di Brussels selain dari coklat dan waffle yang famous.
Kami tiba di Brussels sekitar jam 1 tengahari. Kami parking di Atomium...antara tarikan di Brussels, dan menaiki tram ke Brussels Centre dengan harga one day tiket 3.90 euro seorang. 
Antara tujuan ke Brussels ialah mencari kebab yang saya rasakan kebab tersedap di dunia. Kami jatuh cinta dengan kebab ini semasa kami ke Brussels pada tahun 2007. Kedai yang sama dan rasa yang sama. Sangat sedap. Uniknya kebab yang diperap bersama rempah ratus ini digoreng tetlebih dahulu dan dimakan dengan chips dan salad...memang terbaik. Pemilik adalah berbangsa Arab Algeria.
Selepas tu kami ke Aneesens mencari Maneken Pis...landmark Brussels ...ianya hanyalah replika patung kencing berdiri...saya pun tak tau apa significant patung tersebut. Berdekatan area tersebut terdapst deretan kedai souvenir coklat aiskrim dan waffle 3 yang sangat terkenal di Belgium. 

Tak sempat ke central Brussels disebabkan kekangan masa...kami terus bergerak ke Wasaneer Netherland iaitu ke caravan seterusnya.

0 comments:

Post a Comment